Eerste dag promotionele producten-beurs PSI
Vandaag start promotionele producten-beurs PSI in de Düsseldorfer Messe. Deze vakbeurs voor de promotionele productenindustrie duurt tot en met 11 januari. Deze editie is er extra aandacht voor textiel.
Na de vorige beurs gaf 60 procent van de bezoekers aan dat ze vooral geïnteresseerd waren in reclame en promotioneel textiel. De organisatie van PSI stak extra energie in dat segment en meldt dat er meer exposerende textielfabrikanten zijn, meer gerichte presentaties over merchandise en promotioneel textiel in het PSI Forum. Ook zijn er specifieke formats, zoals de Textile Village.
Meer merken, meer kennis
Op de exposantenlijst zijn textielfabrikanten te vinden, zoals Daiber, FOL International, Herka, Iqoniq (XD), J.S. Fashion, L-SHOP-TEAM, neutral.com, Pure Waste en Skarpeta. Het PSI Forum zal ook bezoekers trekken met reeds bevestigde presentaties van textielexperts zoals Martin Schittko (Head of Merchandising Eintracht Frankfurt), Karsten Bleymehl (CEO Circular Materials GmbH en Head of Sales DACH, Pure Waste) en Anouschka Jansen (Director Sustainability Solutions QIMA).
Brede oriëntatie
‘Met ons textielaanbod willen we de industrie een brede oriëntatie bieden, kans om te netwerken in verschillende segmenten en hen uitnodigen om expertise uit te wisselen,’ zegt PSI-directeur Petra Lassahn. ‘We zijn blij dat we met onze exposanten het concept van het ‘Textieldorp 2024’ realiseren en dat we onze bezoekers in deze uitdagende tijden gezamenlijk kunnen voorzien van waardevolle inspiratie op het gebied van textielreclamematerialen, bedrijfsmode en werkkleding.’
Textile Village uitverkocht
Naast FOL International met de merken Fruit of the Loom, Russell Europe en JERZEES zijn ook Cotton Classics, F.B. Aksesuar Çanta Tekstil, Malfini, Promodoro Fashion, Regatta Professional en Tee Jays van de partij. Ook L-SHOP-TEAM met zijn vier eigen merken miners mate, bags2go, Fair Towel en printwear maken deel uit van het PSI Textile Village. De te aanschouwen collecties bestaan uit bewezen klassiek textiel uit duurzame reeksen, evenals nieuwe producten, waaronder tassen, rugzakken en badstof producten. De bezoeker zal zijn ogen uitkijken, want de vierkante meters standruimte in het Textile Village zijn uitverkocht.
Betaalbare duurzaamheid: Is het mogelijk?
Over de waarschijnlijk grootste uitdaging voor de textielindustrie van vandaag: de prijs-prestatieverhouding van duurzame producten zegt Christian Lanvermann, senior marketing manager bij FOL International GmbH: ‘Duurzaamheid is uiterst belangrijk’. Hij licht toe: ’Tegelijkertijd is de bereidheid om hogere prijzen te betalen voor duurzame producten slechts tot op zekere hoogte een gegeven.’ Tijdens PSI wil hij met zijn team van de gelegenheid gebruik maken om naast het vertellen van enthousiaste verhalen over hun eigen merken ook meer te weten komen over de wensen en behoeften van de klanten.